Rock Chisel ! Bagaimana Reaksi Saya Selepas Menerima Email? | rock chisel

Saturday, June 25, 2016

Bagaimana Reaksi Saya Selepas Menerima Email?

Tempoh hari masa aku tengah sedap-sedap tidur, tetibe aku terdengar bunyi "klingkling". Selalu kalau bunyi macam tu, biasanya ada mesej yang masuk. Aku pun tengok lah handphone aku walaupun tengah mamai lagi. Mana lah tau ada mesej penting ke. Maklum lah orang yang jobless ni dia agak peka sikit dengan bunyi-bunyian yang datang dari handphone. 

Dengan sedikit debaran, aku pun unlock handphone aku. Sekali betul. Ada email. Lagi menjadi-jadi debaran aku. Biasanya kalau email ni biasa penting. Mana lah tau email suh datang interview ke atau email "tahniah anda menang motor". Tapi yang ni tak mungkin. Apehal plak aku tetibe menang motor?

Tapi kalau email dari Lina jobstreet tu mmg aku selalu dapat. Boleh dikatakan tiap-tiap hari dapat dan aku tak baca email tu. Terus delete. Sebab si Lina tu suka suggest kat aku kerja yang ntah ape-ape. 

Kau bayangkan lah pernah aku dapat email dari si Lina tu "Beautician needed. Salary RM2500 -3000". Kadang-kadang termenung jugak aku fikirkan rasional antara kelayakan aku dengan job beautician. Umpama langit dengan bumi. 

Ok kita balik kepada email yang aku dapat. Rupa-rupanya, email dari penyelia aku. Dalam fikiran aku "mesti penting ni". 

Email tu berbunyi macam ni lebih kurang.

"Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada semua pelajar di bawah saya. Bagi mencapai kejayaan kita perlukan perancangan. Saya yakin anda semua arif tentang perkara ini. Oleh itu bersama email ini, saya sertakan borang perancangan anda pada masa hadapan. Sila nyatakan apa yang anda lakukan bagi sepanjang tempoh ini. Bulan Julai ni kita rehat dulu dan beraya. Bermula bulan Ogos kita akan bekerja untuk mencapai kejayaan bersama. 

"A journey of a thousand miles begins with a single step"

"Saya harap awal bulan Ogos nanti anda semua boleh berkongsi dengan saya carta perancangan masing-masing. Terima Kasih". 

*Punya lah akademik dia punya ayat. Betul-betul melambangkan seorang academician.


*********** 

Rupa-rupanya penyelia aku nak setiap student bawah dia buat carta perancangan untuk setiap tahun sampai habis belajar dan setiap pelajar perlu bermula dari bulan Ogos 2016. Punya lah bagus penyelia aku ni, dia suka bagi reminder kat semua students dia. Ni salah satu sebab kenapa aku sambung bawah penyeliaan dia. Sempoi bak hang. Dia suka bagi motivasi kat student dia.

Berbalik kepada email yang aku terima tadi. Agak penting mesej yang ingin disampaikan.

Reaksi pertama aku bila dapat email tersebut aku segarkan sikit mata. Cuba fahamkan isi penting yang cuba disampaikan. Dalam email tu, ada sesuatu yang menarik perhatian aku iaitu "kita akan bermula pada bulan Ogos. Julai ni kita rehat dan beraya dulu". 

Dengan pantas, aku tekan butang back, tarik selimut dan seterusnya tidur kembali.

Dalam kepala fikir "ala bulan Ogos lama lagi. Sekarang baru bulan Jun. Ada lagi lebih kurang 2 bulan lagi nak submit carta tu". 

Punya tak senonoh perangai -.-

Kalau Anda Suka Entry Ini Like, Share dan Komen

0 Apa Kata Anda?:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen