Rock Chisel ! A New Beginning | rock chisel

Friday, June 24, 2016

A New Beginning

Goodbye the old ones because this is a new beginning.

RIP my old blog 2009 - 2013 (kingdjango.blogspot.com).

Rasa-rasanya last aku aktif main blog tahun 2012 kot. Lepas aku sambung belajar ke peringkat sarjana terus aku punya passion nak main blog terus hilang. Aku pun tak tahu kenapa. Tapi aku syak faktor bizy berjimba dengan kawan-kawan baru kot. Yela, sebelum ni aku tak terfikir pun nak sambung belajar ke peringkat lebih tinggi sebab aku pun bukannya orang yang tergolong dalam golongan bijak pandai. Bijak auta mungkin ya. He3.

Terus aku tak ingat pasal blog dengan nuffnang semua. Dulu main blog gile-gile sebab nak kejar nuffnang punya income. Konon-konon nak buat side income lah. Masa tu tengah miskin takde duit. Merasa jugak lah aku duit dari nuffnang. Adalah dapat dalam RM500 lebih dalam masa 4 tahun aku main blog (4 tahun ok bukan sebulan. Blogger lain sebulan dari beribu). 

Kalau tak percaya meh sini aku tunjukkan bukti.


Nuffnang Payment History

Ape macam? Sekarang percaya tak? Siap ada baki RM17 lagi..Ha3.

Betul-betul menggamit memori lah. Ada nilai sentimental sebenarnya bila kau main blog dan ia bukan sekadar duit dari nuffnang atau syarikat pengiklanan yang lain. Tapi sebenarnya apa yang kau tulis dalam blog kau dan kau akan rasa macam tak percaya tu semua kau tulis. Lagi-lagi apa yang kau tulis ada orang komen. Itu jam kau akan fikir "eh entri yang macam sampah ni pun ada orang komen". Padahal orang komen sebab nak kau pergi "melawat" dia punya blog. Macam lah aku tak tahu trick tu. Old trick tu. He3.

Tapi bila kau baca balik entri-entri yang pernah kau tulis, kekadang rasa malu sendiri pun ada jugak. Benda bangang-bangang yang ditulisnya. Nampak sangat takde kerja. Noob giler. Last-last tekan click all then delete. Entah ape-ape je.

Tapi kan, sebenarnya bukan sebab aku sambung belajar je yang buatkan aku punya passion nak main blog hilang. Tapi disebabkan ni:-

Blackberry Bold 4

Ya. The most expensive handset I ever bought it. My lovely Blackberry Bold 4.

Dengan BB ni lah aku rajin update aku punya blog sebab senang. Tak payah nak buka laptop bagai. Buat pengetahuan semua, aku ni malas nak buka laptop. Lagi-lagi bila laptop kau kena amik masa nak buka. Siap boleh pergi berak dulu lah weh. Lagipun senang dengan BB ni, ape yang terlintas dalam kepala otak aku, terus aku taip dan publish entri baru. Dengan BB ni jugak lah aku mencoret segala suka duka aku dalam blog. Ceh!

Apa yang buatkan aku tetibe nak main blog balik? Mungkin sebab kena sampuk kot. Oh tidak. Sebenarnya sebab sekarang ni aku melompat dengan lebih tinggi. Pergi ke last stage of education level.

Ph.D? Yup. The most reason because of the Ph.D.

Tak silap aku ada buku yang tajuknya macam ni

Tapi kenapa?

Pertamanya, aku nak aktifkan balik sel-sel otak aku yang dah lama tak berhubung ni. He3. Takde lah I'm just kidding. Sebenarnya bila belajar di peringkat tinggi ni, kau kena banyak menulis. Kena fikir idea-idea yang mantap untuk kau tulis dalam tesis kau.

Jadi apa kena-mengena dengan blog?

Okey. Macam ni. Bila kau rajin menulis dalam blog, kau mesti banyak idea nak tulis apa dalam blog kau walaupun hanya cerita merepek. Tapi yang positifnya ialah kau secara tak langsung dapat generate idea. Aku dulu masa main blog, otak ni senang je fikirkan idea. Lagi-lagi masa exam. Itu jam, bab goreng-menggoreng masa exam memang champion.

Jadi, aku main blog balik sebab nak asah otak aku yang dah berkarat ni. Mudah-mudahan bila aku main blog balik dapat membantu aku nak generate idea untuk penulisan akademik aku nanti.

So this is a new beginning, a new era. Time flies but I'm still here to write and jot down about the good moment of mine.!

Jumpa lagi dan selamat bersahur!

Kalau Anda Suka Entry Ini Like, Share dan Komen

0 Apa Kata Anda?:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen